Nieuws

Beeldmerk 2014

Beeldmerk 2014

Een nieuw jaar: een nieuw beeld! Eten inspireert iedereen. Niet alleen koks en consumenten bedenken de mooiste dingen na het zien en proeven van voedsel, ook kunstenaars en ontwerpers laten hun fantasie de vrije loop.

En uit alle ontwerpen is het ieder jaar weer een uitdaging om hét perfecte beeldmerk te vinden. Voor 2014 hebben wij gekozen voor een intrigerende foto van de Engelse fotograaf Alexander Kent.

Makreel in blik 
Met het Food Film Festival proberen we mensen op een andere manier naar eten te laten kijken. Film is natuurlijk een heel sterk medium, maar ook kunst en design zijn goede manieren om mensen eens door een andere bril te laten kijken. Het beeldmerk wordt met heel veel zorg uitgezocht. De primeur, in 2011, was voor Cuppen & Spierings. Zij brachten ons de beroemde chioggia biet. In 2012 hebben we voor het prachtige artisjokkenmannetje van de Zweedse fotograaf Carl Kleiner gekozen. 2013 werd gekenmerkt door tomaten van papier van papier designer Alexis Facca. Met het beeldmerk van 2014 kijken we op een metaniveau naar voedselproductie; in hoeverre is de consument zich nog bewust van wat hij eet? Met deze makreel die half ingeblikt is hebben we een waardige opvolger die onze bezoekers aan het denken zet. De 'fish tin' van de in Londen gebaseerde Alexander Kent zul je de komende tijd nog vaak terugzien op onze website, flyers en posters.





 


Ga terug naar nieuws overzicht


Deel dit nieuws!




blog comments powered by Disqus